Farger, hva gjøre de? Har de noe å si? Kan de grupperes?

Lite visste jeg om alt dette…..

Jeg ble nysgjerrig på disse spørsmålene og begynte å sjekke på nettet. Etter masse om og men og hvor og hvordan fant jeg ei herlig dame her i byen! Og hva er vel bedre enn det? (kortreist!)

Det viste seg raskt at vi fant (farge)tonen med det samme og at vi faktisk hadde møttes i andre sammenhenger, som omhandlet ull og farger.

Hun heter Elisabeth A. Olsen og driver Gestaltverkstedet her i Stavanger, og har et prosjekt med navnet «Sett farge på tilværelsen-levende livskunst»

Vi møttes over et glass smoothie på forsommeren i 2016. Vi ble enige om et videre samarbeid, der jeg i første omgang fikk noen konsultasjonstimer. Disse ble brukt til å sortere fargene, både i meg selv og i forhold til hvordan jeg best mulig kunne presentere fargene når jeg var ute på salgsaktiviteter.

Fram til da hadde jeg plukket farger etter egne ønsker og tanker og vi så raskt at det var de kalde og melerte fargene som dominerte fargeutvalget. Lite tenkte jeg på at en farge kunne være både varm og kald. Dette resulterte derfor i en oppgradering av fargeutvalget slik at de varme fargene også fikk en fortjent plass og bidro til en balanse på bordet.

Nå stråler det hele 30 farger i både kalde, nøytrale og varme farger takket være dette inspirerende samarbeidet!

Mitt ønske og min intensjon med denne prosessen er at du som kunde enklere finner dine favoritter.

Er du usikker på hvilke farger som fremhever deg og får deg til å lyse opp i hverdagen kan jeg på det varmeste anbefale deg å ta kontakt med Elisabeth på Gestaltverkstedet

 

 

 

 

